Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society   

Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society


Benjamin Julien Hartmann Jacob Östberg Anders Parment Cecilia Solér

Häftad. Studentlitteratur AB 2020-02-03.
ISBN 9789144137506
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

How can marketing create value for consumers, firms, and society? What are the major societal trends that shape contemporary marketing? How and why has marketing become so influential that consumption now defines our entire culture? How can marketing practices contribute to shape society in a more positive way? These are examples of questions that are discussed and answered in this book. Unboxing Marketing problematizes and enriches marketing as it is taught in introductory courses. To do this, the authors use the metaphor of unboxing, which means to unwrap marketing like it was delivered in a closed box created by traditional marketing textbooks. The book builds on the latest scientific research to first unbox some of the major forces affecting society and marketing today, such as globalization, sustainabilization, and polarization. Then the unboxing moves on to how markets are made and remade, the role that value plays, and how contemporary consumer culture operates. Finally, the areas of marketing strategy, marketing research, and marketing in the digital era are unboxed



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Jonas Jonas Äntligen slipper vi de amerikanska tegelstenarna   (Betyg 5 av 5)

Bra flyt, lätt att hänga med. Många är vi som blivit påtvingade de tjocka amerikanska marknadsföringsböckerna som aldrig tar slut utan bara går i rundgång med pekpinnar och såhär gör man si och såhär gör man så och modell x och modell y. Denna är mycket mer skriven i dagens tidsanda och mer blinkande ögon. (Unboxing marketing)





Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Unboxing marketing



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society
Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society
Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner