Förlagets beskrivning
Från många kommer önskemål om information om hur stor publik enskilda medier har och hur medierna används men alla vet inte riktigt vilka uppgifter som är de mest relevanta. Många känner en viss villrådighet inför den stora mängd av data som produceras om mediernas utbredning. På senare tid har detta särskilt gällt olika tv-kanaler.
Ett syfte med denna skrift är att belysa tillgänglig information om svenska massmediers utbredning och visa hur denna information utvecklats och hur den används. Ett annat syfte är att genom att granska informationen underlätta jämförelser mellan medier med avseende på dessas utbredning.
Skriften skall kunna vara ett läromedel i undervisning på massmedieområdet. En första upplaga av skriften har under 1990 och 1991 använts i undervisningen vid Göteborgs universitet.
Skriften utgör en del i ett forskningsprogram om massmediernas marknader, vilket finansierats av Stiftelsen Medieforskning och Medieundersökningar (SMM).
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Mått på medier
Bokrecensioner » Mått på medier
|
|
![Mått på medier](/images/background.gif) |
![Mått på medier](/images/background.gif) |
|
|
|