Förlagets beskrivning
Människor gör rätt om de kan." - Bo Hejlskov Elvén Lågaffektivt bemötande tar sin utgångspunkt i alla människors rätt att finnas till utifrån sina förutsättningar och i omgivningens ansvar. Genom att anpassa förhållningssätt och bemötande till individens unika situation och möjligheter kan vi minimera utmanande beteenden och skapa förutsättningar för alla att leva goda liv. Boken Lågaffektivt bemötande - Om att få till det i det dagliga arbetet tar oss igenom grunderna i lågaffektivt bemötande och hur arbetssättet bör tillämpas. Det är först när all personal har rätt kompetens, rätt bemötande och rätt syn på sitt uppdrag som vi har en verksamhet som är trygg och säker för personerna som verksamheten finns till för. En målsättning med boken är att den känslomässigt ska beröra läsaren; för att se, känna och förstå att det handlar om mänskliga behov - för dem vi finns till för, för oss själva - ja, för oss alla. Som ett ytterligare kunskapsstöd finns en e-kurs med samma namn. Jeanette Johansson-Ånmark har över 30 års erfarenhet av socialt arbete i olika former. Hon har arbetat i såväl kommunal socialtjänst som i privat vård och omsorg. Idag driver hon NPF-specialisterna tillsammans med en tidigare kollega
Fler böcker av Jeanette Johansson-Ånmark
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Lågaffektivt bemötande
Bokrecensioner » Lågaffektivt bemötande - Om att få till det i det dagliga arbetet
|
|
|
|
|
|
|