Förlagets beskrivning
Varje år spenderar företag miljontals kronor på kurser, utbildningar och konsulter. Man talar om intellektuellt kapital, om knowledge management... men blir det så mycket bättre? I företagsvärlden finns det gott om recept på vad som bör och kan göras, men föga av faktiskt genomförda intentioner. Varför?
Författarna, båda organisationsteoretiker från Stanford, urskiljer en rad olika förklaringar till klyftan mellan att veta och att handla, och redovisar också ett antal exempel på företag som lyckats överbrygga klyftan.
En ny vinkling på de eviga ledningsproblemen, en mängd roliga recept och en grundlig och engagerad diskussion om vad det egentligen är som händer när recepten ska användas.
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Att veta men inte göra
Bokrecensioner » Att veta men inte göra - Hur man överbryggar klyftan mellan kunskap och han
|
|
![Att veta men inte göra - Hur man överbryggar klyftan mellan kunskap och han](/images/background.gif) |
![Att veta men inte göra - Hur man överbryggar klyftan mellan kunskap och han](/images/background.gif) |
|
|
|