Horoskop för nya millenniet : astrologiska förutsägelser om 2000-talet

Stefan Stenudd

Kartonnage. Arriba Förlag 1999-10.
ISBN 9789178940226

Astrologiska förutsägelser om hela 2000-talet. Stefan Stenudd, författare till bästsäljaren Ställ och tolka ditt horoskop, förklarar hur det går till när man tolkar horoskop för såväl länder som hela världen, och beskriver utförligt vad som kan utläsas av både världshoroskopet och Sveriges horoskop för det nya millenniet. Boken innehåller även en astrologisk kalender för hela 2000-talet. I historien har astrologin använts betydligt mer till att förutsäga rikets framtid än de enskilda medborgarnas - möjligen med undantag för kungen själv, som ansågs på sätt och vis vara ett med riket. Så här i början på det nya millenniet kan det vara befogat att återvända till den traditionen. Med hjälp av flera världsliga horoskop gör Stefan Stenudd en noggrann genomgång av vad stjärnorna har att säga om 2000-talet - från start till slutpunkt. Det är mycket som går att utläsa av horoskopen, både vad gäller allmänna tendenser i samhället och enskilda större händelser. Informationsteknikens revolution, makthavarnas kluvna förhållande till sina medborgare, ekonomiska upp- och nedgångar, folkbildning kontra överhetens desinformation, familjeliv och könsroller i förvandling, starten för Vattumannens tidsålder... Man måste inte vara kunnig om astrologi för att ha utbyte av bokens förutsägelser, eller ens tro ett skvatt på horoskop. Stefan Stenudds målande beskrivningar av de processer och skeenden som oupphörligt rör om i civilisationen, ger ett fascinerande perspektiv på samhället och dess dynamik - även för den som är övertygad om att det styrs av helt andra lagar än de astrologiska. Själva världshoroskopet för det nya millenniet har en detaljerad tolkning som sträcker sig över mer än hundra boksidor, vilket i sig måste vara något av ett världsrekord. Även Sveriges horoskop och dess tolkning ges ordentlig plats - nästan femtio sidor. Boken innehåller också en handledning i hur man går tillväga när astrologin används för att tolka länders och hela världens framtid, så att läsaren både kan granska Stefan Stenudds slutsatser och göra egna tolkningar. I slutet på boken finns en astrologisk kalender som ger årtal för de viktigaste begivenheterna under hela årtusendet.

Fler böcker av Stefan Stenudd

Horoskop för nya millenniet

Horoskop för nya millenniet : astrologiska förutsägelser om 2000-talet Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.