Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Shared service management : utveckling av organisationers stödjande funktionktioner   

Shared service management : utveckling av organisationers stödjande funktionktioner


Anders Kron Mikael Wallgren

Kartonnage. Ekerlids 2015-10-16.
ISBN 9789188193001
Hitta bokens lägsta pris
Förlagets beskrivning

Boken lyfter fram de centrala staberna, den stödjande verksamheten i organisationen, som sällan fått stå i rampljuset i böcker om företagsekonomi och organisation. Den pågående utvecklingen innebär att hela eller delar av exempelvis inköp, ekonomi, HR och IT ofta bedrivs i så kallade Shared Service Center eller Verksamhetsstöd. Författarna, som är organisationskonsulter, lyfter fram Service Management som ett utmärkt verktyg för hur man kan omvandla sin stab till ett kundanpassat, kostnadseffektivt och strategiskt bidragande verksamhetsstöd. De beskriver hur man gör för att uppfylla alla krav som ställs från ägare, politiker och ledning när det gäller nytto- och besparingseffekter, samtidigt som verksamheten ska erbjuda stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter för medarbetarna. Boken vänder sig till dig som är ansvarig för en stab eller stödfunktion, men också till dig som är VD eller GD och ansvarig för att få ut mesta möjliga nytta av dessa stödjande resurser. Böcker om företagsekonomi handlar ofta om storföretagens problem och lösningar. I denna bok har författarna valt ett bredare perspektiv och beskriver ett aktuellt ämne, stabs- och stödfunktionernas utveckling, för såväl offentlig som privat sektor och stora och medelstora företag. Man fångar därför såväl skilda förutsättningar som för- och nackdelar med olika lösningar. Christer Jönsson VD KF Shared Services AB. Samordning och effektivisering av stödjande verksamhet är ett aktuellt ämne inom såväl privat som offentlig sektor. Hittills har det dock saknats någon bra bok på området. Anders Kron och Mikael Wallgren har genom sammanställning av egen verksamhet, akademisk teori och andras erfarenheter lyckats fylla ut detta tomrum på ett bra sätt. Roger Eklund stf GD Energimyndigheten



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Shared service management



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Shared service management : utveckling av organisationers stödjande funktionktioner Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Shared service management : utveckling av organisationers stödjande funktionktioner Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.



Bokrecensioner » Shared service management : utveckling av organisationers stödjande funktionktioner
Shared service management : utveckling av organisationers stödjande funktionktioner
Shared service management : utveckling av organisationers stödjande funktionktioner
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner