Börspsykologi - så blir du en bättre investerare

Cristofer Andersson

Häftad. Pug Förlag 2020-03-20.
ISBN 9789188699343

Börspsykologi är till skillnad från de flesta andra ekonomiböcker, en bok med fullt fokus på psykologin bakom lyckade investeringar och dess roll för såväl småsparare som större investerare. Boken riktar sig till alla som investerar i någon form, men vänder sig lite extra till den som är grön på börsen och ofta upplever sig begå misstag och ta fel beslut beslut grundade på känslor och andra psykologiska faktorer som med rätt kunskaper går att styra över. Så mycket mer än ettor och nollor Författaren Cristofer Anderssons är själv aktiv investerare sedan runt 2010. Han insåg tidigt att investeringar inte bara är siffror och nyckeltal utan minst lika mycket psykologi. Och när man förstår att det är exakt samma psykologiska mekanismer som gäller på börsen som i andra sfärer kan man också effektivt undvika de vanligaste fällorna som marknaden gillrar, såsom ackumulationstress och snabba vinster, och därmed lyckas bättre med sina investeringar. Pedagogisk och utvecklande I Börspsykologi presenteras komplicerade metoder på lättillgängliga och övergripande sätt, enkla för alla att ta till sig. Kapitel för kapitel går den igenom viktiga psykologiska parametrar såsom självkänsla, mindset, belöningssystem och flockbeteende och guidar på ett mycket pedagogiskt sätt läsaren i att förstå sig själv, marknaden och därmed nyckeln till mer lyckade investeringar. Om författaren Cristofer Andersson, född 1986, är gymnasielärare i svenska och historia, håller i populära investerarkurser på Folkuniversitetet och bloggar om psykologins roll på marknaden. Genom att investera i stabila, lo nsamma och i sin nisch mycket framsta ende bolag la ter han idag sina pengar arbeta fo r honom dygnet runt, 365 dagar om a ret, år ut och a r in. Avkastningen pa kapitalet ger honom inte bara ett stort kassaflo de utan även en stor trygghet som han önskar alla. Börspsykologi är Cristofers första ekonomibok, men han har tidigare givit ut en historisk spänningsroman om Gaius Marius som fått mycket fina recensioner. Sagt om boken "Gillar det verkligen. Boken tar upp fra gor och beteenden som a r enormt viktiga fo r att lyckas med investeringar. /Johan Isaksson, Börspodden "Bo rspsykologi a r ett viktigt a mne och Cristofers bok a r ett bra bidrag till a mnets komplexitet. /Per Håkan Börjesson, VD och huvudägare, Investment AB Spiltan

Fler böcker av Cristofer Andersson

Börspsykologi

Börspsykologi - så blir du en bättre investerare Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.