Omgiven av lögnare

Omgiven av lögnare

Thomas Erikson

Häftad. Bookmark Förlag 2024-04-09.
ISBN 9789189820692

NÄR LJÖG DU SENAST? Studier visar att personer som aldrig tidigare träffats ljuger för varandra upp till tre gånger inom de första fem minuterna. Varför är det så och vad är egentligen en lögn? Hur kommer det sig att vi ljuger olika mycket till olika personer, och att olika personlighetstyper ljuger i olika mängd? Omgiven av lögnare reder ut skillnaden mellan lögn och sanning, undanhållande av sanning och den lilla vita lögnen. Med exempel från världshistorien främsta lögnare och genom DISC-modellens lättillgängliga personlighetsanalys blir det en heltäckande bok som lär dig att känna igen lögner och lögnare, genomskåda det som inte är sant och att ljuga! I en tid där lögnen färdas snabbare än sanningen är det oumbärlig läsning för alla som inte vill bli lurade. THOMAS ERIKSON är Sveriges mest översatta författare. Han har under de senaste 20 åren sålt närmare 6 miljoner böcker, coachat närmare 5 000 chefer och hållit omkring 150 föreläsningar per år. Som en av vår tids största infotainers har han tillgängliggjort DISC- eller färgmodellen på ett sätt som hjälpt människor över hela världen att förstå sig själva och sin omgivning. Han har blivit en världsledande business- och ledarskapscoach. Sagt om Omgiven av-böckerna: Erikson imponerar ännu gång med sin förmåga att göra forskningsbaserade diskussioner lättillgängliga och underhållande Det här är ännu en fullträff. PUBLISHERS WEEKLY, USA, STARRED REVIEW Ett underhållande och lärorikt verk." TIDNINGEN RAKENTAJA, FINLAND Genom att fläta samman komplexa beteendeteorier och situationer vi ständigt befinner oss i förmedlar författaren sin kunskap på ett ytterst övertygande sätt ... Se till att läsa den här boken! TIDSKRIFTEN SENSA, KROATIEN

Fler böcker av Thomas Erikson

Omgiven av lögnare

Omgiven av lögnare Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.