Skulle kunna röra dig

Skulle kunna röra dig

Möller, Daniel

Pocket. Ink bokförlag 2006.
ISBN 9789197358668

Du rodnar. Känner andedräkten mot din hals. Nånting som surrar genom kroppen. Du står på basketträningen och fantiserar om William och hans perfekta lay-ups. Du ligger på gården, på gräset, och kollar på Vicky som inte vill ha dej. Du kniper låren hårdare om din flickväns huvud. Du trycker ner din pojkvän i läderfåtöljen. Du sluter ögonen. Det kommer över dej nu. Du kan inte hålla emot längre.

Daniel Möller debuterade år 2000 med "Du! Hitta rytmen". "Skulle kunna röra dej" är hans tredje bok.

Fler böcker av Möller, Daniel

Sara Svensson Sara Svensson Ja! Ja!   (Betyg 5 av 5)

Detta är bra. Detta är annorlunda faktiskt. Detta är sexigt, eggande, upphetsande, skrattretande och ibland lite frånstötande. Porr, snusk eller erotik - vad ska det kallas? Boken innehåller 17 kortare eller längre noveller. Allaihopa om sex. "Om att bli, att vara eller ha varit kåt" säger hemsidan skullekunna.se som verkar vara nåt slags digitalt komplement till boken. Där går det att publicera sina egna sexnoveller till exempel.
Daniel Möller skriver häftigt och härligt. Många av novellerna är vardagligt realistiska och det är faktiskt uppfriskande eftersom porr oftast är förenklad och förljugen, erotik är romantiserad och töntig. Han har lyckats göra något eget av formatet. Min favorit är "Alla kommer" som beskriver ett gäng kåta tonåringar när de försöker ha gruppsex. Det är väl en vanlig våt dröm men i Möllers händer blir allt så ledsamt och komplicerat på ett slående trovärdigt sätt. Det är fullt av känslor och sorgset vackert. Sorgsen och vacker porr...
(Skulle kunna röra dig)

Kajsa Kajsa Typ... annorlunda!   (Betyg 5 av 5)

Det här är annorlunda. Fast annorluna på ett bra sätt. Faktiskt på ett jättebra sätt! 17 skruvad, snuskiga, sjuka å tom söta noveller om något så naturligt som, just, snusk. Man blir absolut lite generad (iaf jag) när man läser det, men man kan inte lägga ifrån sig boken för det är något i novellerna, en tanke bakom snusket, som fångar en. Han tar upp saker som är förbjudna, så väldigt förbjudna så jag inte ens tänker nämna dem. Men det är ändå lixom okej. För det blir bra. Jättebra, oväntat å framförallt annorlunda! (Skulle kunna röra dig)

Skulle kunna röra dig

Skulle kunna röra dig Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Skulle kunna röra dig Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.